Belofte maakt schuld. ArcoClaim stuurt open brief aan partijen Vivaldi coalitie

09 september 2020

‘Belofte maakt schuld’. Belangenvereniging ArcoClaim brengt via een open brief het Arco-dossier opnieuw onder de aandacht van de zeven politieke partijen die gesprekken voeren over een nieuwe federale regering.

Onze belangenvereniging ArcoClaim heeft op 8 september een ‘open brief’ verzonden aan de zeven ‘Vivaldi’ partijen die gesprekken voeren over een nieuwe federale regering. Daarbij brengt ArcoClaim het Arco-dossier opnieuw onder de aandacht. ArcoClaim wijst genoemde partijen op de eerdere toezeggingen. 'Belofte maakt schuld. Als de schuld niet wordt ingelost, dan zal dit niet zonder gevolgen blijven', hint ArcoClaim-voorzitter Ab Flipse in zijn open brief en wijst de partijen op nieuwe electorale gevolgen op de partijen, de Vlaamse christendemocraten in het bijzonder.

Mr. Geert Lenssens en Mr. Niels van Campenhout zijn de advocaten van de belangenvereniging ArcoClaim die opkomt voor de rechten van de Arco spaarders. Momenteel is er een procedure hangende voor de rechtbank in Brussel gericht tegen de bank Belfius en tegen de Belgische Staat waar reeds circa 5.500 spaarders partij zijn en waar eerlang ongeveer 3.000 nieuwe Arco-spaarders zich zullen voegen. ArcoClaim blijft ijveren voor een oplossing, maar rekent ook op de zeven ‘Vivaldi’ partijen: 'Laat de eer aan uzelf en voer uit wat beloofd is.'

U kunt de open brief hier nalezen.